اگر بدانیم در محضر عین الله الناظره (۱) هستیم ، آیا روى آن را داریم که براى زیارت حضرت غائب – علیه السلام – اجازه بخواهیم ، با این که با خواسته هاى واضح او مخالفت مى کنیم، نماز و روزه را ترک، و غیبت و ایذا مى کنیم. آیا مى خواهیم به ما بفرماید:
اءبحت لکم المحرمات و اءسقطت عنکم الواجبات؟
حرام ها را براى شما حلال نموده ام، و واجبات را از شما برداشتم.
مقصود این که چه مى شد به واسطه ى بندگى خدا، روابط ما با آن آقا(۲) محفوظ مى ماند؟ دیگران نگذاشتند، هر چند ما هم مقصریم و نخواستیم اتصال میان ما و آن حضرت محفوظ باشد، و گرنه هر کس یک ارتباط و اطمینانى پیدا مى کرد، و روزى مى آمد و توبه مى کرد و تابع او و عاقبت به خیر مى شد.

 

پاورقی:

۱-درباره ى این که ائمه معصومین – علیهم السلام – عین الله الناظره هستند، ر.ک: بحارالانوار، ج ۲۶، ص ۲۴؛ توحید صدوق، ص ۱۶۷؛ معانى الاخبار، ص ۱۶ .
۲-امام زمان – علیه السلام.

 

برگرفته از:

کتاب در محضر آیت الله العظمى بهجت (رضوان الله علیه)

تالیف: محمد حسین رخشاد

 

جهت تعجیل در فرج: 

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خودمونی مستر مووی Andrew کربن فعال Lani راه اندازی فست فود ست معرفي و بررسي انواع دستگاه فتوکپي و ماشينهاي اداري safar Game Shoe mahdi-hd